marți, 22 septembrie 2009

Scrisoare catre Prietena mea

Draga mea draga, sau mai bine hai sa-ti zic una buna...Nu merge...nu? bine, uite la ce ma gandeam eu si iti cer expertiza de Prietena. Mi s-a intamplat o chestie. Evident cu un tip, sau mai bine zis doi : un fost si un actual. Dilema mea este : sa il idealizez involuntar pe fostul sau sa ma multumesc cu ce primesc de la actualul si oare daca revin la fostul si realizez ca piedestalul era de nisip si s-a naruit? Oare toate lucrurile par mai bune si mai frumoase de la distanta? eu zic ca da, pentru ca abia atunci cand te apropii incepi sa vezi crapaturile si imperfectiunile. Un tablou e fain intr-un muzeu in lumina potrivita dar daca pui nasul langa rama vei vedea mici retusuri, linii tremurate, margini nedefinite si atunci te pierzi.

Mai concret ca sa ma intelegi ca poate pare usoara alegerea. Cu fostul stiu cum a fost si cum va fi in cazul ca ar exista o a doua oara, dar daca s-a schimbat? Daca pierd o experienta noua cu un om deja cunoscut si care ar putea fi cu atat mai faina cu cat e ceva nou combinat cu ceva vechi?

BARBATII SUNT CA SI HAINELE. Iti umplu sifonierul si masina de spalat, nu se pun la uscat singure, nu se calca singure si mai ales fac molii si miros a statut daca nu le aerisesti. Superb! Sa zicem ca, uite, luam rochia ta aia de vara verde stil campesina...cu bretele, hai ca stii....sa zicem ca ea e fostul si actualul este o rochie traznet care pare faina in vitrina din Piata Romana...nu stii inca cum va sta pe tine dar promite mult. Pai rochita ta verde e faina, e uzata ce-i drept, dar daca ii pui un bolero peste, o gentuta sic si eventual o esarfa sau chiar o palarie....wow...ce rochie faina, noua ai!!! in schimb rochia din vitrina pare buna dar sta batoasa pe tine, nu se muleaza inca, nu a fost spalata de tine inca...e putin mai clar acum?

Intre timp ma gandesc sa te intreb ce mai faci si tu, dar cum sunt Cea Mai buna Prietena stii ca nu ma pot concentra la nimic altceva daca nu mi se ia piatra asta de pe inima. Ce sa fac? Vulcan sau lava? Monotonie sau incertitudine? Vechi sau nou? Sau si mai si - vechi nou!!!

Cat despre actual totul este roz si roz este lumea toata...pasarelele canta, soarele straluceste...este o frumoasa zi de vara cu o eclipsa partiala de soare...ECLIPSA???....evident ...fostul...

Asa ca draga mea te astept la un ceai si la o portie de piure de castane sau dulceata de afine sa dezbatem viitorul planetei, incalzirea globala si solutii la foametea din Somalia. Dar mai intai fa lumina te rog pe strada sufletului meu.

Cea mai buna prietena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu